יצחק הרצוג בתל אביב: "תם פרק ממשלת האחדות"

הערב הזה הוא התשובה לילדים שלנו שישאלו אותנו איפה הייתם כשישראל הפכה להיות מדינה שבה אסור לדבר, מדינה שבה שלום ודמוקרטיה הן מילים גסות. אבל הערב הזה לא יהיה כמו הערב הנורא ההוא שהרג ראש ממשלה – הערב הזה יהיה ערב שבו התקווה נולדת מחדש
איתי גדסי No Comments on יצחק הרצוג בתל אביב: "תם פרק ממשלת האחדות"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נאם בעצרת לציון 21 שנה לרצח רבין בתל אביב: תם פרק ממשלת האחדות, תם פרק ההידברות • לבני: באנו לכאן הערב כדי למנוע סימון ורדיפת עיתונאים, קצינים ושופטים. באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה

בוז'י הרצוג צילום: פלאש 90
הערב הזה הוא התשובה לילדים שלנו שישאלו אותנו איפה הייתם כשישראל הפכה להיות מדינה שבה אסור לדבר, מדינה שבה שלום ודמוקרטיה הן מילים גסות. אבל הערב הזה לא יהיה כמו הערב הנורא ההוא שהרג ראש ממשלה – הערב הזה יהיה ערב שבו התקווה נולדת מחדש
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעצרת לציון 21 שנה לרצח רבין שהתקיימה הערב בתל אביב נאמו חברי כנסת מטעם המחנה הציוני.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נאם בעצרת ואמר כי תם פרק ההידברות עם נתניהו. הרצוג אמר: "כשראיתי את שתיקת ראש הממשלה מול ההתקפות הפרועות על קצינים וחיילים, וכשאני רואה את מסע האטימות מול סבלם של תושבי הצפון, העיוורון למצוקתם של אלפי מורים שאינם מקבלים שכר, ההתעלמות ממאות אלפי זוגות צעירים חנוקים ממשכנתא, ורופאים שעומדים על הרגליים 48 שעות ועוד חוטפים קללות על עבודתם –  אני אומר: עד כאן. כשאני רואה את ראש הממשלה מכריז מלחמה על הדמוקרטיה אני אומר לו היום: נתניהו. עד כאן. תם פרק ההידברות. תם פרק ממשלת האחדות.

הרצוג הוסיף ותקף את ראש הממשלה נתניהו: לפני 21 שנים הם צפו מהמרפסת על חבורות הבריונים תולים בובות של רבין – ושתקו. לפני 21 שנים הם עצמו עיניים כשפושעים מוסתים חילקו תמונות של רבין במדים של  פושע נאצי – ושתקו. 21 שנים חלפו והם שוב שותקים ושוב עוצמים עיניים. 21 שנים והשנאה מרימה ראש, 21 שנים וההסתה שוב כאן. השנאה אותה שנאה. ההסתה אותה הסתה. והמנהיג אותו מנהיג".

ח"כ ציפי לבני אמרה בעצרת "באנו לכאן הערב כדי למנוע סימון ורדיפת עיתונאים, קצינים ושופטים. באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה!

לבני הוסיפה: "הערב הזה הוא התשובה לילדים שלנו שישאלו אותנו איפה הייתם כשישראל הפכה להיות מדינה שבה אסור לדבר, מדינה שבה שלום ודמוקרטיה הן מילים גסות. אבל הערב הזה לא יהיה כמו הערב הנורא ההוא שהרג ראש ממשלה – הערב הזה יהיה ערב שבו התקווה נולדת מחדש".

שר החינוך נפתלי בנט יצא להגנת ראש הממשלה נתניהו והגיב לדברי הרצוג ואמר "בוז׳י, לכלכת. בנימין נתניהו מעולם לא הסית נגד רבין. התנגד לדעותיו, בהחלט. כשהיו מפגינים שקראו לרבין ״בוגד״, נתניהו השיב: ״הוא טועה. הוא לא בוגד״. אלו העובדות. 21 שנה אתם מנצלים את הרצח על מנת להשתיק את הימין. זה לא יצלח.

בנט הוסיף ואמר "הרצח היה פוליטי, בוודאי. הלקח הוא: גם אם יש ויכוח עמוק בין שמאל לימין, נביע עמדתנו וניאבק עליה בכלים דמוקרטים, אך לעולם אסור שנרים יד על אחינו. נקודה.

"ברגע שהופכים את הרצח לכלי להשתקת ציבור שלם, אתם מעלימים את הלקח. איבדנו מדינה כאן לפני 2000 שנה בגלל שנאת אחים. אסור שנאבד אותה שוב.



0 תגובות